5 tendințe în 2019 în fleet management
Deși am ajuns în luna Martie încă putem să vorbim despre tendințele anului 2019. Se simte din ce în ce mai mult influența tehnologiei, iar analiza datelor devine și mai importantă, pentru că datele ne pot spune cum să reducem cheltuielile și cum să creștem eficiența șoferilor. În continuare vom prezenta cinci tendințe pe care le-am observat până acum și care, cel mai probabil, vor defini anul 2019.
1. Analiza datelor
Toate companiile au realizat importanța datelor în realizarea strategiilor de business. În timp ce managerii de flote auto se ocupă de operațiunile zilnice, programele de flote auto, cum ar autoMinder, oferă informații detaliate cu privire la fiecare operațiune în parte. La prima vedere poți considera că mașina este activă fiind toată ziua pe drumuri, dar cât timp este alocat efectiv job-ului? Prin analiza datelor poți vedea clar care sunt cauzele lipsei de productivitate și poți găsi o soluție eficientă.
2. Întreținerea preventivă
Depistarea problemelor neașteptate la autovehicule poate provoca mari fluctuații între operațiuni, costuri mari și o reputație slabă. În epoca vitezei, managerii de flote auto nu își mai pot permite să pună în pericol angajamentul de livrare. Și atunci întreținerea sau verificarea mașinilor poate fi un element diferențiator. Implementarea unui software de diagnosticare preventivă poate ajuta managerii de flotă să identifice piesele cu probleme, chiar cu mult timp înainte ca acestea să cedeze.
3. Video și sistemul avansat de asistență a șoferilor (ADAS)
În timp ce sistemul de monitorizare a flotei este eficient în urmărirea comportamentului agresiv al conducerii, implementarea camerelor poate da managerilor flotei o imagine de ansamblu. Cu ajutorul înregistrărilor video, managerii de flote pot analiza situația pentru a înțelege când și de ce șoferii au aplicat frâna bruscă. Acest lucru va fi crucial în monitorizarea corectă a comportamentului șoferului, în lupta împotriva reclamațiilor false privind accidentele și reducerea acestora. În ceea ce privește ADAS, tehnologia are un rol imens în monitorizarea distragerii atenției șoferului și a stilului de conducere. Adoptarea inteligenței artificiale și a sistemului avansat de asistență a șoferilor poate fi extrem de eficient în analiza șoferilor, identificând somnolența, oboseala și conducerea sub influența alcoolului.
4. Social Media va deveni necesară și pentru managerii de flotă
Nu mai este niciun secret că, indiferent de vârstă, clienții folosesc social media. Pentru a fi mai aproape de clienți și de nevoile lor, managerii de flote auto vor folosi social media, ca o extensie a serviciului pentru clienți. Aceste canale de comunicare vor perfecționa programul de gestionare a flotelor auto și vor oferi o imagine mai clară asupra serviciilor oferite.
5. Recrutarea și retenția șoferilor
Un alt subiect interesant de dezbătut pentru acest an este recrutarea și retenția șoferilor. În România deja se simte o ușoară criză de forță de muncă, iar conform studiului realizat în 2018 de către Institutului Naţional de Cercetări Economice, populația ocupată a României va scădea la 8,2 milioane de persoane în 2020, respectiv 7,3 milioane de persoane în anul 2030. Pentru a concura cu restul companiilor de pe piața, va fi nevoie de o strategie de retenție a personalului care să cuprindă bonusuri de semnare, formare profesională, bonusuri de performanță. În plus, crearea unei culturi a companiei, cu transparență și incluziune este o altă abordare eficientă pe termen lung.Care sunt tendințele pe care voi le-ați observat în acest an?