Un ghid "Cum să" pentru reducerea costurilor de combustibil | Blog | autoMinder - aplicatie de management a parcului auto

Blog

Un ghid "Cum să" pentru reducerea costurilor de combustibil

Conform site-ului energypedia, un litru de benzină în 1995 costa 0,29 USD, în 2000, 0,46 USD, în 2006, 1,26 USD iar în 2012, 1,7 USD. Un litru de motorina în 1995 costa 0,19 USD, în 2000, 0,35 USD, în 2006, 1,24 USD iar în 2012, 1,73 USD. În timp ce inflația a avut un rol important, creșterile prețului sunt cu mult peste ceea ar fi trebuit sa fie dacă piața s-ar fi corelat cu ROBOR.

Pe scurt, după cum se poate observa și din graficele de mai sus, chiar și după ce inflația a fost luată în considerare, se plătește mai mult pe benzină și motorină decât cu două decenii în urmă. Acest lucru, împreună cu creșterea impozitelor, costurilor de asigurare și a taxelor de drum, înseamnă că deținerea și administrarea unei flote este o afacere costisitoare - și se pare că trendul crescător se va menține și în anii care urmează.

Cum era de așteptat, aceste cifre i-au determinat pe mulți - mai ales pentru cei cu flote mari - să-și examineze eficiența consumului de combustibil la propriile vehicule. Mai jos sunt prezentate câteva modalități de a contracara aparenta creștere continuă a prețurilor combustibililor.

Urmărirea consumului

Orice statistician va fi de acord că puțin se poate face fără fapte. Posesorii de automobile își pot calcula consumul de combustibil și distanța parcursă, dar asta este doar jumătatea poveștii. Eficiența consumului de combustibil are multe fațete și poate - prin urmare - să fie influențată în mai multe feluri. Din acest motiv, se merită să luați în considerate toate detaliile, înainte de a lua măsuri specifice.

Factorii care influențează consumul cuprind: menținere vitezei, presiunea în anvelope și greutatea totală - toți aceștia, combinați, pot juca un rol surprinzător de mare.

Pentru a măsura eficiența, sistemele de urmărire a vehiculului pot fi utilizate pentru a furniza informații în timp real care să acopere nu numai consumul de combustibil, dar și locația și timpul petrecut de mers în gol. Acestea vor oferi pe lângă informații relevante pentru a măsura și a acționa asupra consumului ineficient de combustibil, dar, vor ajuta la alegerea de rute alternative, în cazul în care unele se dovedesc a fi mai eficiente decât altele.

Achiziționarea unor vehicule eficiente din punct de vedere al consumului

Achiziționarea unui vehicul nou, eficient din punct de vedere al consumului, este cea rapidă cale de a crește eficiența consumului de combustibil al flotei, practic peste noapte. Cumpărarea unui vehicul nou, pur și simplu, nu intră în discuție pentru multe firme, în special cei care deja caută modalități de reducere a costurilor. Pentru aceștia din urmă, este de preferat luarea de măsuri cu privire la vehiculele pe care le dețin deja.

Acest aspect implică nu doar greutate, dar și aerodinamica. Este adevărat, unele autoutilitare de mari dimensiuni nu sunt exact cele mai suple vehicule, dar eliminarea elementelor, cum ar fi portbagajul de acoperiș, și adăugarea unui deflector poate face o diferență imensă, prin diminuarea rezistenței aerodinamice.

Cei care posedă anumite cunoștințe mecanice - sau care cunosc pe cineva care ar putea face treaba asta pentru ei - pot înlocui filtrul de aer. Schimbarea filtrului pe vehiculele fabricate înainte de 1980 ar putea îmbunătăți eficiența consumului de combustibil cu până la 14%, în funcție de cât de înfundat era cel vechi. În timp ce este puțin probabil de a face o astfel de diferență pe motoarele mai noi, cu injecție, le-ar putea îmbunătăți, oarecum, accelerare.

Anvelopele sunt, de asemenea, zone principale de interes în ceea ce privește eficiența din punct de vedere al consumului. Pentru fiecare unitate PSI sub presiune ideală, distanța parcursă scade cu 0,3%.

Efectuarea de ajustări

Cei care nu pot face modificări la vehiculele lor, sau sunt deja sunt la un nivel bun al eficienței consumului de combustibil, pot beneficia de pe urma schimbării modului de condus.

De exemplu, conducerea cu geamurile jos se poate compara, ca și eficiență a consumului de combustibil, cu rularea cu portbagajul plin sau cu un portbagaj suplimentar de acoperiș. Ferestrele deschise măresc rezistența aerodinamică a unui vehicul. Deși nu întotdeauna practică, conducerea cu geamurile ridicate poate aduce economii substanțiale, pe distanțe lungi.

Dacă menținerea ferestrelor închise iese din discuție, decelerarea treptată ar trebui să fie ceva mai ușor de realizat. Lăsând vehiculul în viteză, până se oprește natural, va economisi mult mai multă energie decât dacă se frânează dur în ultimul moment. Deși poate părea că s-ar economisi și mai multă energie dacă se scoate vehiculul din viteză, nu este cazul. Mașinile în neutru sunt încă la ralanti, ceea ce înseamnă că folosesc la fel de mult combustibil ca și cele în viteză. De fapt, cele mai multe vehicule moderne - și nu numai cele electrice sau hibride - nu folosesc deloc combustibil când încetinesc în viteză, ceea ce înseamnă că ar putea fi mai puțin eficient încetinirea în neutru. Mai mult decât atât, lăsând o mașină în neutru este mai periculoasă deoarece, în caz de nevoie, vehiculul nu este capabil să accelereze pentru a depăși un pericol.

O ultimă idee care este destul de simplă, dar nu atât de bine cunoscută: alimentarea la plin în diminețile reci. Benzina este mai densă atunci când este rece și, deoarece pompele măsoară volumul, șoferii care fac plinul înainte ca soarele să răsară ar putea alimenta mai mult decât oricine altcineva în acea zi.

Multe dintre aceste modificări necesită un pic de efort, unele mai mult decât altele. Cum prețurile la pompe sunt în continuă creștere, aceste tehnici au început să-i facă pe unii să se întrebe nu dacă își pot permite să facă astfel de modificări, ci dacă își pot permite să le ignore.

Share this post